Japoński kunszt
W roku 2012 firma Forestone dostrzegła Atsushi Watanabe, który poszukiwał wówczas nowych wyzwań. Będąc kierownikiem ds. napraw w największej sieci salonów muzycznych w Japonii liczącej 150 obiektów, jak również kierownikiem rozwoju produktu, wie on najlepiej, czym jest różnorodność światowych marek. A ponadto wie, jak rozwinąć swoją własną.
Obecnie Atsushi buduje dla firmy Forestone najlepsze saksofony, za których jakość bierze on osobistą odpowiedzialność, wytłaczając na każdym egzemplarzu swoje imię. Atsushi nie skupia się na ulepszaniu poszczególnych części saksofonu, ale na współdziałaniu wszystkich czynników na każdym etapie procesu produkcji. Każda pojedyncza część jest dopasowywana przed złożeniem całości, aby mógł powstać instrument godny jego poręczenia.
Wypróbujcie Państwo już dziś saksofony Forestone, a zrozumiecie, co może osiągnąć połączenie wysokich standardów technicznych z kunsztem rzemieślniczym o wielowiekowej tradycji.
Saksofon Forestone
Saksofony Forestone budowane są przez Atsushi Watanabe, czerpiącego z osiągnięć wiekowej tradycji. Instrumenty jego prezentują doskonałą jakość, zgodną z najwyższymi japońskimi standardami.
Forestone posiada unikalne brzmienie, które zawdzięcza doskonale wyważonemu mechanizmowi. Wielokrotnie mówi się o nim, że jest to zachodni typ korpusu połączony z japońskim artyzmem rzemieślniczym.
Wersja lakierowana, zarówno altowych jak i tenorowych modeli, charakteryzuje się zwartym i nowoczesnym brzmieniem, które można łatwo modulować. Jest to wszechstronny typ instrumentu, szczególnie nadający się do muzyki klasycznej, choć sprawdzi się również w nowoczesnych stylach. Model altowy oferuje także opcjonalną fajkę jazzową dla muzyków lubiących bardziej donośne brzmienie. Daje wykonawcy dźwięk o większej zwartości i ataku niż fajka klasyczna.
Wersja nielakierowana posiada bardziej obszerny i głębszy ton, który przenosi wykonawcę do tradycyjnych klimatów amerykańskich. Bez wątpienia ten Forestone jest stworzony do jazzu. Nowa hybrydowa konstrukcja żeberkowa pozwala korpusowi saksofonu na bardziej swobodną wibrację. W rezultacie otrzymujemy łatwość ataku i wyjątkowy koloryt brzmienia.
Forestone i kriogenika
Obróbka niską temperaturą -196 stopni Celsjusza
Części metalowe w instrumentach poddane są wielu obciążeniom podczas procesu produkcji, jakimi mogą być nadmierne drgania, wysoka temperatura czy ciśnienie. Metoda FCT opracowana przez Forestone to obróbka dwustopniowa, po której materiał staje się odporny na obciążenia. Widoczna jest zdecydowana poprawa jakości dźwięku, jaką uzyskać może wykonawca. FCT pozwala także chronić instrument przed korozją. W odróżnieniu od innych producentów, stosujących zwykłą obróbkę kriogeniczną, stosujemy dwa etapy: chłodzenie gazem i cieczą. Takie połączenie prowadzi do pełni sukcesu, jakim jest poprawa brzmienia i szybsza odpowiedź instrumentu, odczuwalne przez muzyka.
FCT w dwóch etapach
W odróżnieniu od tradycyjnych metod kriogenicznych, stosowanych w produkcji instrumentów i akcesoriów, FCT przeprowadza się w dwuetapowo, przy starannym doborze czasu i temperatury procesu:
1) schładzanie gazem o temperaturze ujemnej (-84 stopnie),
2) zamrażanie kriogeniczne ciekłym azotem (-196 stopni)
Taka sekwencja zmienia strukturę cząsteczkową materiału, zwiększając jej odporność na obciążenia. Pionierem takiego podejścia jest firma AET, producent przewodów audio.
Kiedy części saksofonu poddawane są obróbce FCT, cząsteczki zostają uporządkowane i materiał staje się niepodatny na naciski wywierane podczas procesu produkcyjnego. Ostatecznym efektem jest znacznie większa czułość instrumentu, gdyż dźwięk rozchodzi się szybciej w jego częściach składowych. Artyści mogą wreszcie zrealizować swój własny ideał czystego brzmienia.
Zabieg postarzania instrumentu
Mówi się, że im dłużej gramy na jakimś instrumencie, tym jego dźwięk staje się bardziej dojrzały. Fakt ten zainspirował firmę Forestone do opracowania technologii sztucznego postarzania nowych instrumentów, aby jeszcze zanim trafią do nabywcy brzmiały tak, jak po latach grania.
W roku 2012 firma Forestone dostrzegła Atsushi Watanabe, który poszukiwał wówczas nowych wyzwań. Będąc kierownikiem ds. napraw w największej sieci salonów muzycznych w Japonii liczącej 150 obiektów, jak również kierownikiem rozwoju produktu, wie on najlepiej, czym jest różnorodność światowych marek. A ponadto wie, jak rozwinąć swoją własną.
Obecnie Atsushi buduje dla firmy Forestone najlepsze saksofony, za których jakość bierze on osobistą odpowiedzialność, wytłaczając na każdym egzemplarzu swoje imię. Atsushi nie skupia się na ulepszaniu poszczególnych części saksofonu, ale na współdziałaniu wszystkich czynników na każdym etapie procesu produkcji. Każda pojedyncza część jest dopasowywana przed złożeniem całości, aby mógł powstać instrument godny jego poręczenia.
Wypróbujcie Państwo już dziś saksofony Forestone, a zrozumiecie, co może osiągnąć połączenie wysokich standardów technicznych z kunsztem rzemieślniczym o wielowiekowej tradycji.
Saksofon Forestone
Saksofony Forestone budowane są przez Atsushi Watanabe, czerpiącego z osiągnięć wiekowej tradycji. Instrumenty jego prezentują doskonałą jakość, zgodną z najwyższymi japońskimi standardami.
Forestone posiada unikalne brzmienie, które zawdzięcza doskonale wyważonemu mechanizmowi. Wielokrotnie mówi się o nim, że jest to zachodni typ korpusu połączony z japońskim artyzmem rzemieślniczym.
Wersja lakierowana, zarówno altowych jak i tenorowych modeli, charakteryzuje się zwartym i nowoczesnym brzmieniem, które można łatwo modulować. Jest to wszechstronny typ instrumentu, szczególnie nadający się do muzyki klasycznej, choć sprawdzi się również w nowoczesnych stylach. Model altowy oferuje także opcjonalną fajkę jazzową dla muzyków lubiących bardziej donośne brzmienie. Daje wykonawcy dźwięk o większej zwartości i ataku niż fajka klasyczna.
Wersja nielakierowana posiada bardziej obszerny i głębszy ton, który przenosi wykonawcę do tradycyjnych klimatów amerykańskich. Bez wątpienia ten Forestone jest stworzony do jazzu. Nowa hybrydowa konstrukcja żeberkowa pozwala korpusowi saksofonu na bardziej swobodną wibrację. W rezultacie otrzymujemy łatwość ataku i wyjątkowy koloryt brzmienia.
Forestone i kriogenika
Obróbka niską temperaturą -196 stopni Celsjusza
Części metalowe w instrumentach poddane są wielu obciążeniom podczas procesu produkcji, jakimi mogą być nadmierne drgania, wysoka temperatura czy ciśnienie. Metoda FCT opracowana przez Forestone to obróbka dwustopniowa, po której materiał staje się odporny na obciążenia. Widoczna jest zdecydowana poprawa jakości dźwięku, jaką uzyskać może wykonawca. FCT pozwala także chronić instrument przed korozją. W odróżnieniu od innych producentów, stosujących zwykłą obróbkę kriogeniczną, stosujemy dwa etapy: chłodzenie gazem i cieczą. Takie połączenie prowadzi do pełni sukcesu, jakim jest poprawa brzmienia i szybsza odpowiedź instrumentu, odczuwalne przez muzyka.
FCT w dwóch etapach
W odróżnieniu od tradycyjnych metod kriogenicznych, stosowanych w produkcji instrumentów i akcesoriów, FCT przeprowadza się w dwuetapowo, przy starannym doborze czasu i temperatury procesu:
1) schładzanie gazem o temperaturze ujemnej (-84 stopnie),
2) zamrażanie kriogeniczne ciekłym azotem (-196 stopni)
Taka sekwencja zmienia strukturę cząsteczkową materiału, zwiększając jej odporność na obciążenia. Pionierem takiego podejścia jest firma AET, producent przewodów audio.
Kiedy części saksofonu poddawane są obróbce FCT, cząsteczki zostają uporządkowane i materiał staje się niepodatny na naciski wywierane podczas procesu produkcyjnego. Ostatecznym efektem jest znacznie większa czułość instrumentu, gdyż dźwięk rozchodzi się szybciej w jego częściach składowych. Artyści mogą wreszcie zrealizować swój własny ideał czystego brzmienia.
Zabieg postarzania instrumentu
Mówi się, że im dłużej gramy na jakimś instrumencie, tym jego dźwięk staje się bardziej dojrzały. Fakt ten zainspirował firmę Forestone do opracowania technologii sztucznego postarzania nowych instrumentów, aby jeszcze zanim trafią do nabywcy brzmiały tak, jak po latach grania.
-
Materiał::
Brass
-
Skala: :
do wysokiego fis
-
Podpórka pod kciuk: :
metalowa, regulowana
-
Poduszki: :
skórzane z metalowymi rezonatorami, Pisoni Pro
-
Sprężynki: :
stal nierdzewna
-
Futerał: :
Protec PB304CT
-
Technologia::
DCT - Dual Cryogenical Treatment (-196 st. C)